Kategórie
 
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Vážený zákazník, týmto by sme Vás chceli informovať o obchodných podmienkach:

  1. pokiaľ vykonávate nákup tovaru prostredníctvom eshopu www.kamiko.sk platia pre Vás obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom eshopu www.kamiko. Sk uvedené v tomto dokumente v časti A
  2. pokiaľ vykonávate nákup ako B2B zákazník prostredníctvom B2B časti eshopu www.kamiko.sk, prípadne iným dohodnutým spôsobom – mailom, telefonicky alebo prostredníctvom obchodného zástupcu, platia pre Vás Obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané v režime B2B uvedené v dokumente v časti B

ČASŤ A

Obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom eshopu www.kamiko.sk. Znenie a účinnosť od 1.7.2024

Článok 1

Všeobecné ustanovenie

1.1 Tieto Obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom eshopu www.kamiko.sk. Nákup tovaru v zmysle predchádzajúcej vety môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby (ďalej len „zákazník“) s tým, že zákazník súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.kamiko.sk a príslušnými právnymi predpismi.

1.2 Predávajúcim sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť:

KAMIKO – HYGIENE s. r. o.

Kremnička 5

974 03  Banská Bystrica

IČO: 459 65 340

DIČ/ IČ DPH: 2023185945/SK20231859 45

zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.  19461/S

e-mail: objednavky@kamiko.sk

telefonický kontakt: 048/414 58 56

(ďalej ako „predávajúci“ alebo „KAMIKO“ alebo „spoločnosť KAMIKO“).

1.3 Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46

974 00 Banská Bystrica

Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

tel. č.: 048/412 49 69, 048/415 18 71, fax: 048/412 46 93

 

Článok 2

Postup pri objednávaní

2.1 Zákazník si môže prostredníctvom eshopu www.kamiko.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo "DO KOŠÍKA"; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že zákazník sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.

2.2 Po stlačení tlačidla "DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre zákazníka. Vytvorenie objednávky je možné po vyplnení údajov, ktoré sú potrebné pre spracovanie objednávky. Má sa za to, že zákazník vyplní pravdivé kontaktné údaje tak, aby mohlo prísť k zdarnému vybaveniu objednávky. Údaje potrebné pre evidenciu objednávky sú osobné údaje objednávateľa v tvare meno a priezvisko, v prípade nákupu fyzických osôb alebo právnických osôb – IČO, DIČ a IČ DPH; fakturačná, resp. doručovacia adresa, kontaktné telefónne číslo a mailová adresa. Poskytnuté údaje budú použité výlučne na účely informovania zákazníka o stave vybavenie objednávky (dostupnosti tovaru, kontaktovania v prípade zámeny tovaru, zmenu termínu dodania, doplňujúce informácie, o stave objednávky a na zaslanie daňového dokladu o kúpe).

V prípade, že si zákazník aktivuje registračné konto, má sa za to, že ním vyplnené údaje sú pravdivé a úplné pre spracovanie a vybavenie objednávky. Do svojho používateľského konta sa prihlasuje pod svojim prihlasovacím meno a heslom. Odporúčame svoje prihlasovacie údaje uchovať a chrániť pred stratou.  V prípade straty hesla má zákazník možnosť požiadať systém o zmenu hesla pod svojim prihlasovacím menom.

Pokiaľ bude počas vytvorenia objednávky/pri registrácii zákazníkom vyslovený súhlas s informovaním o novinkách a zvýhodnených ponukách, môže KAMIKO registračné údaje použiť tiež na marketingovú aktivitu súvisiacu s jej činnosťou.

2.3 Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol predávajúcim oboznámený

(i) o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách,

(ii) o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim,

(iii) o dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy,  prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou .

Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme KAMIKO, o čom bude zákazník informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu zákazníka na uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení zákazníkovej objednávky odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany predávajúceho (ďalej len „potvrdenie prijatia objednávky“), alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru.

2.4 E-shop www.kamiko.sk umožňuje zákazníkom prístup k informáciám o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, faktúra) po autorizácii ich prihlasovacími údajmi.

Článok 3

Platobné podmienky

3.1 Všetky ceny tovarov sú uvedené vo formáte bez DPH a s DPH platnou v okamihu nákupu. V prípade objednávky s úhradou vopred má zákazník možnosť úhrady bankovým prevodom a platbou kartou prostredníctvom poskytovateľa služby. Ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, cenu uvedenú v objednávke bude potrebné zaplatiť doručovateľovi pri preberaní tovaru formou, ktorú v okamihu doručenia ponúka – platba v hotovosti alebo kartou. V prípade objednávky s osobným vyzdvihnutím tovaru na odbernom mieste v predajni KAMIKO je možné platiť v hotovosti, kartou alebo vydať tovar na základe uhradenej predfaktúry.

 

Článok 4

Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru

4.1 Spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje odoslať objednaný tovar zákazníkovi najneskôr do 3 pracovných dní od prijatia objednávky predávajúcim, ak je zvolená úhrada dobierkou alebo od uhradenia ceny pri platbe vopred bankovým prevodom alebo kartou pri tovare s uvedenou dostupnosťou SKLADOM. V prípade, ak je tovar s dostupnosťou 2 – 5 dní, 14 dní a pod. bude dodanie tovaru podliehať najdlhšej dobe uvedenej medzi tovarovými položkami. Pokiaľ nastane prípade, že na sklade nie je dostatočná skladová zásoba, bude zákazník upozornený o predĺžení termínu dodania. Zákazník berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré KAMIKO nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru zákazníkovi (ukončenie výroby tovaru, okolnosti vyššej moci a pod.); v takom prípade sa uplatní postup podľa nasledujúceho odseku.

4.2 Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny (alebo jej časti, ak sa podľa dohodnutých podmienok má podľa objednávky platiť vopred len časť ceny; ďalej len „preddavok“) na účet spoločnosti KAMIKO, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná. Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať zákazníka a ak nedôjde k dohode spoločnosti KAMIKO a zákazníka o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje najneskôr do 15 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania zákazníkovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ nedôjde k inej dohode.

4.3 Spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje dodať tovar zákazníkovi na adresu v Slovenskej republike, ktorú zákazník uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Spôsoby doručenia tovaru a/alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na web stránke www.kamiko.sk časti Doprava a platby.

4.4 Ak si zákazník vyberie ako spôsob dopravy osobný odber v sídle spoločnosti KAMIKO - HYGIENE s. r. o. tento bude možný len v prípade fyzickej dostupnosti objednaného tovaru počas otváracej doby predajne. Platba tovaru je možná v hotovosti, kartou na platobnom termináli alebo vopred vybraným spôsobom z možností platieb zverejnených v čase vytvorenia objednávky v eshope.

 

Článok 5

Storno objednávky

5.1 Ustanoveniami tohto článku 5 nie je dotknuté právo zákazníka, ktorý vystupuje a na www.kamiko.sk nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto uvedené v článku 6 nižšie. Takýto zákazník, vystupujúci ako spotrebiteľ, môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (stornovať svoju objednávku) aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa článku 6. Objednávku je možné stornovať pred expedíciou telefonicky počas pracovnej doby KAMIKO – 048/414 58 56 alebo zaslaním správy do schránky objednavky@kamiko.sk.

Zrušenie objednávky zo strany KAMIKO

5.2 Spoločnosť KAMIKO si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak (i) nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky, ak (ii) sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru alebo aj v prípade, že (iii) zákazník v rozpore s bodom 2.2. týchto podmienok uvedie v objednávke o sebe nepravdivé a/alebo neúplné údaje a okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky. V prípade, že táto situácia nastane, spoločnosť KAMIKO bude bezodkladne kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že zákazník už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode spoločnosti KAMIKO a zákazníka o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje vrátiť zákazníkovi do 15 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.

5.3  Spoločnosť KAMIKO je oprávnená odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so zákazníkom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tj. ceny zjavne iné ako je cena pre tento typ / druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých troch číslic na miesto štyroch; o jednu cifru nižšia cena (napr. pri udávaní ceny "vypadne" jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50% nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby u tovaru bolo uvedené, že sa jedná o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď., alebo v prípade zjavne mylné chyby v informácii podanej zákazníckym servisom spoločnosti KAMIKO. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.

 

Článok 6

Poučenie o práve zákazníka odstúpiť od zmluvy (platí iba pri nákupe cez www.kamiko.sk zákazníkom, ktorý sa považuje za spotrebiteľa)

6.1 Zákazník, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

a) tovary objednané zákazníkom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

6.2 Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese objednavky@kamiko.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Zákazník je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša zákazník ako spotrebiteľ. V prípade, že zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar spoločnosti KAMIKO a to osobne alebo zaslaním na adresu sídla predávajúceho a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, najneskôr však odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný spoločnosti KAMIKO s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

6.4 Pri odstúpení od zmluvy zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré zákazník prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky zákazníkom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.

6.5 Spoločnosť KAMIKO sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý zákazníkom pri platbe za tovar, pokiaľ sa zákazník s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však predávajúci zákazníkovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil zákazník. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je predávajúci povinný zákazníkovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu zákazník preukáže, že mu zaslal tovar späť.

6.6 V súlade so zákonom nemôže zákazník odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;

b)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka;

c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;

e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;

6.7 Zákazník odoslaním objednávky predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

6.8 Zákazník berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi KAMIKO a zákazníkom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany zákazníka k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca účinnosť a zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie zákazníkovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý zákazník vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie zákazníka. Tento bod sa neaplikuje v prípade darčeka, ktorý má formu elektronický obsah.

 

Článok 7

Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov zákazníkov

7.1 Zákazník si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom KAMIKO, ktorý zabezpečuje dopravu alebo so zamestnancom prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácií a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite v lehote do 24 hodín po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.

7.2 V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov KAMIKO a v prípade rozporu medzi týmito VOP a Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok. Zákazník si môže právo na opravu vadného tovaru uplatniť osobne na predajni KAMIKO alebo doručením vadného tovaru na adresu spoločnosti.. Pri uplatnení práva na opravu prinesie zákazník reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu). Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti spoločnosti KAMIKO za vady (t.j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu) prinesie zákazník reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípade inej formy daňového dokladu) do predajne KAMIKO alebo zabezpečí doručenie do sídla spoločnosti. Zákazník a spoločnosť KAMIKO sa môžu dohodnúť i na inom spôsobe odovzdania tovaru. Ak má zákazník záujem o takú dohodu, môže ju  navrhnúť e-mailom na adrese objednavky@kamiko.sk alebo telefonicky na 048/414 58 56.

7.3 Spoločnosť KAMIKO nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do výrobku inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

7.4 V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

7.5 Sťažnosti a podnety môže zákazník uplatniť osobne na obchodnom mieste KAMIKO alebo na e-mailovej adrese objednavky@kamiko.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.

 

Článok 8

Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti KAMIKO – HYGIENE s. r. o. s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky v platnom znení), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu zákazníci na stránke www.kamiko.sk.

 

Článok 9

Záverečné ustanovenia

9.1 Zákazník zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.kamiko.sk. V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1.4.2023 a plne nahradzujú predchádzajúce Obchodné podmienky.

9.2 Práva vznikajúce zákazníkovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom spoločnosti KAMIKO, ktorý je dostupný na www.kamiko.sk. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a ustanoveniami reklamačného poriadku, budú mať prednosť ustanovenia reklamačného poriadku.

 

Časť B

Obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané v režime B2B

Znenie a účinnosť od 1.7.2024

Článok 1

Všeobecné ustanovenie

1.1  Predmetom týchto Obchodných podmienok (ďalej len „OP“) je stanovenie podmienok pre dodávky tovaru / tovarov zo strany predávajúceho kupujúcemu, prevod vlastníckeho práva a pravidlá pre úhradu kúpnej ceny, ako aj ďalšie, s tým súvisiace pravidlá spolupráce zmluvných strán.

1.2  Predávajúcim sa v týchto OP rozumie spoločnosť KAMIKO – HYGIENE s. r. o., so sídlom: Kremnička 5, 974 03  Banská Bystrica, IČO: 459 65 340, DIČ: 2023185945, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 19461/S, e-mail: objednavky@kamiko.sk, telefonický kontakt: 048/414 58 56 (ďalej ako „predávajúci“ alebo „KAMIKO“ alebo „spoločnosť KAMIKO“).

1.3  Kupujúcim sa v týchto OP rozumie zákazník, ktorý pri kúpe tovarov od spoločnosti KAMIKO v režime podľa týchto OP koná ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (resp. nekoná ako spotrebiteľ), nakupuje bez registrácie alebo je zaregistrovaný v eshope www.kamiko.sk a má pridelený cenník partnera po dohode s obchodným zástupcom spoločnosti KAMIKO alebo zákazníckym servisom.

Článok 2

Objednávanie tovaru

2.1  V prípade záujmu kupujúceho o kúpu tovaru/tovarov, ktoré predávajúci ponúka na predaj, kupujúci vyhotoví a doručí predávajúcemu objednávku. Pokiaľ je objednávka kupujúceho vyhotovená a doručená predávajúcemu vo forme a v súlade s podmienkami stanovenými v tomto článku resp. v týchto OP, predávajúci dodá kupujúcemu tovar/tovary podľa objednávky za kúpnu cenu, v termíne, spôsobom a v súlade s ostatnými podmienkami tak, ako to bude zmluvnými stranami vzájomne odsúhlasené v alebo na základe dotknutej objednávky.

2.2  Kupujúci v objednávke uvedie najmä vymedzenie tovaru/tovarov, o kúpu ktorých má záujem, spôsob doručenia, termín – ak žiada dodanie v osobitnej lehote a prípadne iné podstatné parametre kúpy, ako aj svoje aktuálne platné a pravdivé kontaktné údaje, vrátane e-mailovej adresy a telefónneho čísla kontaktnej osoby kupujúceho, ktorá je oprávnená v danej záležitosti za kupujúceho konať. V prípade zmeny kontaktných údajov kupujúceho je tento povinný oznámiť predávajúcemu dotknutú zmenu bez zbytočného odkladu.

2.3  Kupujúci je oprávnený vytvoriť objednávku prostredníctvom B2B portálu - prostredníctvom web stránky www.kamiko.sk, telefonicky na čísle 048/414 58 56 resp. elektronicky zaslaním správy na e-mailovú adresu: objednavky@kamiko.sk alebo prostredníctvom obchodného zástupcu spoločnosti KAMIKO – HYGIENE s. r. o. 

2.4  Predávajúci po doručení objednávky cez B2B portál prostredníctvom web stránky www.kamiko.sk potvrdí jej prevzatie spravidla obratom formou automatickej správy, v ktorej – v rozsahu, v ktorom to bude možné – vymedzí  detailné parametre objednávaného tovaru / tovarov. Zaslaním uvedenej e-mailovej správy sa dotknutá objednávka považuje za záväznú.
 

Článok 3

Povinnosti predávajúceho

3.1 V prípade e-mailovej alebo telefonickej objednávky predávajúci nacení tovar vymedzený v objednávke vo svojich veľkoobchodných cenách a zašle kupujúcemu na jeho/jej e-mailovú adresu potvrdenie objednávky s ocenením. Kupujúci berie na vedomie a akceptuje, že potvrdenie objednávky už nie je vyžadované a v prípade nesúhlasu so zaslaným potvrdením objednávky je oprávnený je vysloviť nesúhlas do 24 hodín od doručenia. Nesúhlas s potvrdením objednávky je potrebné doručiť na e-mailovú adresu: objednavky@kamiko.sk alebo ho o tom informovať telefonicky 048/414 58 56. Cenová ponuka predávajúceho je záväzná 48 hodín od jej doručenia kupujúcemu pokiaľ nebola stanovená medzi predávajúcim a kupujúcim iná lehota.
3.2  Predávajúci je pripravený zabezpečiť kupujúcemu prepravu tovaru / tovarov na miesto zvolené kupujúcim v rámci SR vlastnou dopravou alebo kuriérskou službou.
3.3 Zmluvné strany sa dohodli a súčasne kupujúci súhlasí s tým, že oprávnenou osobou za kupujúceho na prevzatie tovaru z objednávky je osoba, ktorá pri preberaní tovaru pozná podstatné náležitosti objednávky.

Článok 4

Platobné podmienky

4.1 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci uhradí predávajúcemu kúpnu cenu tovarov podľa objednávky spôsobom dohodnutým medzi predávajúcim a kupujúcim v záväznej objednávke.

4.2 Zmluvné strany sa dohodli, že vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením kúpnej ceny. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho.

4.3 V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho úrok z omeškania vo výške sazby platnej  v čase vzniku pohľadávky vyhlásenej podľa § 3​69 ods. 2  a § 369a Obchodného zákonníka v znení zákona č. 9/2013 Z. z. v spojení s § 1 ods. 1 nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 21/2013 Z. z. z dotknutej kúpnej ceny denne, za každý deň omeškania.

Článok 5

Dodanie tovaru a odstúpenie od objednávky (storno)

5.1 Ak sa tovar podľa záväznej objednávky nachádza na sklade predávajúceho a ak sa predávajúci nedohodol s kupujúcim v objednávke inak, predávajúci sa zaväzuje pripraviť tovar na odovzdanie kupujúcemu – na dohodnutý spôsob jeho prevzatia/prepravy - do maximálne troch (3) pracovných dní od momentu, kedy sa objednávka stala záväznou.

5.2 V prípade tovaru, ktorý sa v čase prijatia objednávky nenachádza na sklade predávajúceho, sa dodávka takéhoto tovaru uskutoční spravidla podľa údajov uvedených v popise tovarovej položky od potvrdenia objednávky ako záväznej, prípadne v inom termíne /lehote po overení dostupnosti tovaru u dodávateľa predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje kupujúceho bezodkladne informovať o akejkoľvek zmene v termíne dostupnosti /doručenia dotknutého tovaru.

5.3 Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ k doručeniu tovaru kupujúcemu nedôjde v lehote do 5 týždňov, resp. dohodnutej s kupujúcim podľa bodu 5.2 tohto článku, má kupujúci právo od objednávky v danej časti odstúpiť. Súčasne, pokiaľ z dôvodov iných ako na strane predávajúceho (napr. z dôvodov na strane výrobcu a/alebo dovozcu tovaru, alebo z dôvodov vyššej moci a iných) nedôjde k dodaniu tovaru vo vyššie vymedzenej lehote, je rovnako oprávnený odstúpiť od objednávky, resp. od dotknutej časti objednávky aj predávajúci.   

5.4 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od objednávky tiež v prípade, pokiaľ zistí a/alebo v prípade dôvodného podozrenia z porušenia pravidiel uvedených v týchto OP kupujúcim, najmä v prípade uvedenia nepravdivých resp. neplatných údajov o kupujúcom v registračnom formulári, v objednávke a/alebo pokiaľ okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej. V prípade, že nastane niektorá zo situácií uvedených v tomto bode vyššie, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.  

5.5 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od objednávky i v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tzn. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ / druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých troch číslic na miesto štyroch; o jednu číslicu nižšia cena (napr. pri udávaní ceny "vypadne" jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50% nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že sa jedná o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, resp. v popise tovaru, obrázku atď. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od objednávky, rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy (aj na nepotvrdené objednávky). 

5.6 Pokiaľ si oprávnená zmluvná strana uplatní právo na odstúpenie od objednávky podľa tohto článku (storno objednávky alebo jej časti), odstúpenie vykoná zaslaním správy na e-mailovú adresu druhej zmluvnej strany uvedenú v prípade predávajúceho v týchto OP alebo v prípade kupujúceho na záväznej objednávke (prípadne v registračnom formulári). Takéto odstúpenie bude účinné od doručenia dotknutej správy o odstúpení jej adresátovi. V prípade odstúpenia predávajúceho od objednávky z dôvodu uvedeného v bode 5.4 tohto článku, účinnosťou odstúpenia sa zrušujú i objednávky kupujúceho v rozsahu, v ktorom ešte neboli predávajúcim plnené.  

5.7 V prípade, že dôjde ku odstúpeniu od objednávky podľa tohto článku (storno celej objednávky alebo jej časti) a kupujúci už zaplatil cenu podľa objednávky alebo jej časti (dotknutej odstúpením), a súčasne nedôjde k dohode medzi predávajúcim a kupujúcim o poskytnutí iného tovaru v rovnakej /porovnateľnej kvalite, ani k dohode o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu do 15 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar, ktorý nebol kupujúcemu dodaný.
 

Článok 6

Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií


6.1  Kupujúci sa zaväzuje si tovar vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Kupujúci má nárok tovar neprevziať, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom KAMIKO a/alebo prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácií a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť do 24 hodín od prevzatia zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované.

6.2  V prípade uplatnenia reklamácie je štandardná zmluvná záruka pri kúpe tovaru osobou inou ako spotrebiteľ v dĺžke 12 mesiacov (pokiaľ zo záručného listu výrobcu dotknutého tovaru nevyplýva iná záručná doba); z Reklamačného poriadku pre zákazníkov KAMIKO zverejneného na webe:  sa na kupujúceho vzťahujú ustanovenia článku 4, 5 a 7 tohto Reklamačného poriadku, a to v primeranom rozsahu (s prihliadnutím na skutočnosť, že kupujúci nie je spotrebiteľom). V prípade rozporu medzi týmito OP a Reklamačným poriadkom majú prednosť vždy tieto OP.

6.3  Pri uplatnení nárokov z vád tovaru podľa § 436 a nasl. Obchodného zákonníka v platnom znení (tzn. práva na odstránenie vád dodaním náhradného resp. chýbajúceho tovaru, opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, primeranú zľavu alebo odstúpenie od objednávky) kupujúci prinesie/doručí reklamovaný kompletný tovar vrátane originál faktúry (prípadne inej formy daňového dokladu) do sídla spoločnosti KAMIKO.

6.4  Spoločnosť KAMIKO nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou, alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

6.5  Sťažnosti a/alebo akékoľvek podnety môže kupujúci uplatniť na e-mailovej adrese  info@kamiko.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu najneskôr do 30 dní od prijatia.
 

Článok 7

Spoločné a záverečné ustanovenia

7.1  Vo veciach neupravených týmito OP sa zmluvný vzťah spravuje Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.

7.2  Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu OP, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia OP na internetovej stránke www.kamiko.sk v sekcií B2B.

 

Prílohy: Formulár na odstúpenie od zmluvy
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia